Τα επόμενα χρόνια θα δούμε πολλές αλλαγές στις μηχανές αναζήτησης, είτε αναφερόμαστε στην Google, είτε στο Bing, είτε οποιαδήποτε άλλη. Όλες αυτές οι υπηρεσίες θέλουν να κάνουν χρήση δύο πράγματα σε μεγάλο βαθμό, το personalized search και το semantic search. Το semantic search είναι κάτι που η Google σχεδιάζει να μας δώσει μέσα στους μήνες που θα ακολουθήσουν.
Μια πρώτη μορφή του semantic search έχει υλοποιηθεί ήδη στη Google, όμως οι αλλαγές που θα έρθουν μπορούν να θεωρηθούν από τις μεγαλύτερες που θα έχει εισάγει ο γίγαντας της αναζήτησης στην ιστορία του, καθώς θα επηρεάσουν τον τρόπο που εμφανίζονται πολλά εκατομμύρια αποτελεσμάτων. Σύντομα λοιπόν θα δούμε να εμφανίζονται πολλά περισσότερα αποτελέσματα, πέρα από τα κλασικά links προς κάποιες ιστοσελίδες. Το Google Search θα εμφανίζει περισσότερα facts και άμεσες απαντήσεις σε αυτό που ψάχνουμε, φέρνοντας έτσι πιο πολλά κέρδη και για εμάς αλλά και για την ίδια την εταιρεία.
Οι χρήστες θα αγαπήσουν το semantic search, γιατί με αυτό συχνά δεν θα χρειάζεται να ανοίγουν κάποιο από τα αποτελέσματα για να βρουν εκείνο που ψάχνουν. Δίνοντας για παράδειγμα το keyword “Thessaloniki” η Google θα εμφανίζει στο πάνω μέρος πληροφορίες για την πόλη, όπως τον πληθυσμό, τον καιρό, το υψόμετρο και άλλες. Δίνοντας ακόμα τα keywords “What are the 10 largest lakes in Greece?”, αντί να ανοίγουμε κάποιο link για να βρούμε την απάντηση, αυτή θα εμφανίζεται πρώτη-πρώτη και στη συνέχεια θα βλέπουμε τα αποτελέσματα-links της αναζήτησης. Ουσιαστικά, η μηχανή αναζήτησης της Google θα καταλαβαίνει την πραγματική σημασία των λέξεων που πληκτρολογούμε σε αυτήν, περνώντας έτσι στην επόμενη γενιά της αναζήτησης.
Το semantic search θα φέρει κέρδη και στην ίδια την Google. Αν όλα γίνουν όπως πρέπει, οι χρήστες θα αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στις υπηρεσίες της εταιρείας, κάτι που θα οδηγήσει σε περισσότερα έσοδα από διαφημίσεις. Ψάχνοντας για παράδειγμα για κάποιο συγκεκριμένο συγγραφέα, το Google Search θα μπορούσε να μας εμφανίζει τα πιο γνωστά του έργα και από εκεί θα μπορούσε κάποιος να διαβάσει αποσπάσματα από αυτά τα βιβλία, περνώντας περισσότερο χρόνο στις ιστοσελίδες της Google.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις περίπου το 10-20% των αναζητήσεων θα επηρεάζονται από το νέο τρόπο με τον οποίο η Google θα επεξεργάζεται τα αποτελέσματα. Αυτό μεταφράζεται σε μερικές δεκάδες δισεκατομμύρια αναζητήσεις κάθε μήνα. Η κίνηση αυτή ήταν αναμενόμενη, όχι μόνο επειδή η απλή αναζήτηση όπως τη γνωρίζαμε μέχρι σήμερα θα είναι σύντομα ξεπερασμένη, αλλά και επειδή η Google θέλει να διατηρήσει το προβάδισμα που έχει σήμερα έναντι μηχανών αναζήτησης όπως το Bing και η Wolfram Alpha ή ακόμα και έναντι νέων υπηρεσιών, όπως είναι το Siri της Apple.
Via:away.grTweet
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου